22.4.09

Lite uppdatering

Det vore väl inte så fel. Eller? Som jag skrivit tidigare så är det "jobbigt" att krypa bakom datorn varje gång jag skall sätta in foton i datorn. Måste ju krypa bakom den för att byta några kablar. Och det är jag lite för lat för. Men igår blev jag tvungen att tömma minneskortet till vår kamera, så nu har jag några bilder att uppdatera med. J är på nån middag från jobbet idag (han har med kameran också :( ). Jag skall hämta honom ikväll/inatt. Det beror på hur "programmet" ser ut. De skall bada bastu osv. Så jag gissar att det blir en lång kväll..

Mina tomater har kommit upp nu och är redo för omplantering. Men jag vet inte om jag har jord och krukor så det räcker... eller ork. Men några har blivit så långa så jag gissar att det är bäst för dem att "flytta". Ni får inga kort på dem. J har som sagt kameran idag. Får fota dem nån annan dag och uppdatera. Men fina har de blivit. J´s chiliplantor har också växt massor. De borde också få "flytta" snart. Mina pärlhyacinter blommor också på balkongen, lika så mina bridal crown blommor. Doftar gott gör dem dessutom. Gillar! De blir också säkert ett foto objekt när kameran hittat hem.

I fredags var mamma hit. Vi var och shoppade från 13-19. Gissa om mina fötter var sjuka!! Mamma skulle ha en röd vårjacka/kappa. Men jag hittade en före henne åt mig själv. Från H&M. 20€! Den hade varit 59.90€. Så där gjorde vi ett fynd. Dessutom fanns det bara en kvar i min storlek. Alla de andra som var kvar så var sådana där mini modeller. Vilken tur jag hade! Gillar jackan jätte mycket. Den får komma fram igen i höst. Den är rätt så varm. Så det är nog en mera vinterjacka än en vårjacka. Men nu då det har varit så kallt så passar den bra.





Igår var jag till Lidl. Äntligen hade de mörk choklad där! Vet inte hur många gånger jag varit in dit. Men det har varit slut varenda förbannade gång. Så nu köpte jag 4st. Den 81%ig var ny(?). Jag har iaf inte sett den förr där. Men det kan ju hända att den är så pop att den tar slut direkt. God var den iaf. Den med hallon är farligt god. Den är redan slut, med hjälp av J. Jag har frossat i MÖRK choklad de senaste dagarna... Borde sluta. Men choklad ÄR choklad. Gott och gudomligt.





2 kommentarer:

alegni sa...

den med 81 % kakaohalt har nog funnits länge, men den tar fort slut när de väl får in den. kanske för att jag köper tio på raken ;)

Daniela sa...

alegni: Jahapp, de e du som köper upp alla! ;) Får väl börja köra samma jag också. Då man engång hittar den så tar man MÅNGA. God va den iaf :)