28.4.09

Stor klump i magen

Usch! Här sitter jag, vet inte vad jag skall skriva om i mitt lärdomsprov/slutarbete ännu, har några hemtenter att göra klara ännu osv. Mina klasskompisar (som inte blev klara redan till julen -08) har fått vitsord för sina LP:n idag. Och här sitter jag, med min klump som växer i magen. Jag skulle ju också kunna bli klar nu, få examen till sommaren. Men nej, då man inte tagit "tummen ur", så då sitter man här ännu med allt fanskap framför sig. Usch! De är så man vill börja gråta. Och den där tummen, ja den sitter långt inne den ännu. Blir så trött och arg på mig själv. Vill bara slippa den där skolan NU! Men inte går det ju snabbare på det viset som jag slöar. Som tur är så är jag inte den sista som blir klar (förhoppningsvis till julen -09) utan jag vet av 1 till (eller 2 egentligen , men ena är på mamma ledigt så henne räknar jag inte med nu) som får vänta lite till med examnespapper...

Var ska jag hitta ork, lust men framför allt MOTIVATION till allt som jag har framför mig??? Kan man köpa nån stans?! Har lust att bara gräva ner mig en stund och komma fram den dagen allt är gjort. Helst med en arbetsplats färdigt.. Synd bara att det inte går. Utan det är en själv som skall kämpa med allt. Den dagen det är gjort kommer det att vara sååå skönt! Men den dagen känns så otroligt lååååångt borta just nu..

*snyft snyft*


0 kommentarer: