7.5.09

Kryddor utan glutamat

Min favorit krydda är lemondill, den hör till exotic garden´s kryddsortiment. Det som jag var lite irriterad med den var att den innehåller glutamat. Många andra kryddor i sortimentet innehåller även glutamat ( + några andra E-ämnen). Så tog jag mig till att skicka mail till dem här omdagen och frågade ifall det fanns en möjlighet för dem att skippa dessa E-ämnen (framförallt glutamat) i sina kryddor. Så igår (onsdag) fick jag svar. Jag blev så glad! De har för några år sedan haft diskussion med leverantören av kryddorna angående E-ämnen. Och de fick slutligen bort glutamat ur sitt sortiment. Så nu väntar jag bara på att de UTAN glutamat dyker upp i butikerna :)
Detta blev kanske lite råddigt nu men... Iaf så kommer jag att börja använda mig av mera kryddor därifrån än bara lemondill. Det finns ju inte så många kryddblandningar idag som är utan glutamat.
Daniela

1 kommentarer:

Daniel Neuman sa...

De va skönt att höra. Tillsatsämnen suger! :)