25.6.09

Dags att fortsätta?!

Inatt drömde jag att jag uppdaterade min blogg. Tydligen var det en sanndröm ;)

Hra varit så otroligt slö att uppdatera min blogg nu på sistone. Blir bara värre och värre. Men nu ska ja FÖRSÖKA ta mig i kragen. Sådär så jag inte tappar ALLA läsare.

Jag har ännu inte skaffat nån delare till mina usb problem. J skall nog beställa lite dataprylar snart så då ska han beställa en åt mig. Så slipper jag krypa bakom datorn varje gång jag skall ladda upp bilder. Jej! *göra vågen* Bara hab beställer nån gång...

Annars så har jag vakat över midsommar. Då åt vi gott! Jag hade gjort en chokladkaka (pudding?) med jordgubbar och vispad grädde till. Jag hade även med lite oliver, ostar, parmaskinka m.m. Hon ena som jag vakade med hade gjort en jätte god sallad med kallrökt lax och ägg. Till det en super god räkröra :)

Denna vecka har jag fuskat med maten som bara den! Och det märks! Men tack och lov inte på vågen. Bara min mage som protesterar. och så kände jag av ett blodsocker fall för rösta gången sedan oktober igår. USCH! Men, på måndag ska jag skärpa till mig! Jag lovar! Mår så mycket bättre utan kolhydrater.

I söndags blev J ett år äldre. Så i tisdags firade vid honom med hans vänner. Hans föräldrar samt mormor kommer hit nästa vecka. Då ska jag baka en tårta. Men den ska jag inte smaka av *bestämma*

Senare idag ska jag åka och hälsa på min finska kompis. Öva på min svenska samt hennes svenska. Tycker jag börjar behärska det "främmande" språket lite bättre nu. Inte hela felfritt eller smärtfritt men jag VÅGAR :) *nöjd* Sedan efter det ska jag i jobb. Skall jobba kväll nu för en gpngs skull. Lite ovant att åka till jobbet mitt på dgaen bara. Och imorron, måndag och tisdag jobbar jag morgon. SKUMT! Kommer att kännas helt mysko att åka till jobbet till den tiden. Men snart börjar nog mitt vak igen. Nästa torsdag (?). Men sköt att ha ledigt nu över helgen då det skall vara fint väder. Vi skall då åka söderut till mina föräldrar. Skulle vara skönt att åka till villan (sommarstugan) men vi har redan lovat att åka söderut. Men det kommer nog flera soliga dagar denna sommar, antar jag. Så då får vi åka till villan.

Ni får lite bilder sedan då jag fått en delare till mina usb-mojänger *lat* :)


2 kommentarer:

Daniel Neuman sa...

Du sku ha beställt en USB-hub med Rönne igår när han va körandes till Verkkokauppa i Tammerfors :D

Daniela sa...

Jo, J prata nog om de. Han sku ha beställt nå han å. Men han ORKA int.. Latsådd! ;)