25.6.09

Njutning för näsan

Måste bara visa en bild på mina liljekonvaljer. Bilden hade jag redan på datorn. Skulle annars inte ha orkat föra över den nu. Men nu då den en gång är inne så kan ni få se den.

För några veckor sedan var jag och plockade liljekonvaljer en liten bit från vårt. Helt vid vägen. Man såg nog att andra också plockat där men för det fanns det MASSOR med blommor kvar. Ett helt hav. Folk glodde på mig då jag stod där vin vägkanten med rumpan i vädret och plockade blommor. När jag var klar kom det två äldre damer på varsin cykel. De tittade lite på mig och sedan på vägkanten. Jag tror de stannade och plockade med sig lite liljekonvaljer.

Jag hittade också en vit syren på vägen hem. den stod tillsammans men några andra buskar. Tror det har varit ett hus där tidigare. Men nu var det bar tomt där. Mitt i allt. Bland träd och buskar. Så jag tog hem en stor bukett med syrener också. Men de hamnade inte på någon bild.

Jag har nog tänkt gå och plocka mera liljekonvaljer. Men det har bara inte blivit av. Och jag gissar att de har blommat klart för detta år nu. Eller?


♥ Liljekonvaljer ♥





0 kommentarer: