15.2.09

Dagens middag

Medan jag var på yoganidag så värmde J lite paj åt sig som vi hade i frysen. Sån där "riktig" paj med botten. Blev själv snål på paj så jag bestämde mig för att göra en själv.


  • Bacon
  • Skinka
  • Champinjoner
  • Smör
  • Purjolök (jag hade fryst)
  • Grädde
  • Ägg
  • Herbamare
  • Ostar av olika slag (jag hade lite riven parmesan, riven emmentaler och chèvre)

Strimla baconet och skär skinkan i mindre bitar. Stek i rikligt med smör. Tillsätt skivade champinjoner och stek ytterligare en stund. Sätt i purjolöken mot slutet och stek en stund till. Häll blandningen i en ugnsfast form. Häll på en stanning gjord på ägg och grädde. Salta vid behov (kom ihåg att både bacon ich ost redan är salt). Strö över den rivna osten samt skiva på chèvre osten. Gratinera i 175-200grader tills osten fått färg. Servera med sallad.

Jag gjorde lite dressing på pesto och lite olivolja.

Gott så attans var det!!


3 kommentarer:

Sandra sa...

ooo, ska definitivt testa nån gång! funkar ju bra om man har rester som man vill bli av med, eller om man har för lite kvar av en ost t.ex. för att kunna göra nåt med bara den.

Fairy G sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

Jag är imponerad av att du orkar fota all mat du lagar! Jag vill äta upp den direkt :D