9.1.09

Röd tvätt

Hur ofta tvättar ni rött? För mig blir det inte sådär fasligt ofta ifa. För min garderob består inte av alltför många röda klädesplagg. Inte heller sambons. Så de händer ju lätt att man samlar allt rött i sin lilla tvättkorg tills det har vuxit till sig lite. Och så är allt på botten till sist och bara väntar på att få bli tvättat. Man vill ju liksom inte slänga i en hel t-skirt i en ensam maskin heller. Känns ju både slösande på vatten, el och tvättmedel/mjukmedel. Men nu tog jag och samlade ihop hela röda skaran (istället för barna skaran, har inga barn) och slängde ner hela hopen i vår lilla tvättmaskin. Skaran fick växa till sig litet idag, 3 pannlappar fick följa med också.


Hittade ingen bild på röda kläder. Så denna söta mjukis fick bli "maskot" för röd tvätt istället :)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Definitivt inte ofta! Jag har typ tre röda kortärmade som jag använder, och D tre mindre än mej... Så jag brukar ta med mina tröjor till Nkby där det brukar finnas mera rött ;)

Daniela sa...

Man borde köpa en omgång med röda handdukar/badlakan för att fylla ut.. Iofs ska de tvättas i 60grader. Men säkert kan man dra ner till 40grader på de också :)

Anonym sa...

Nämen rött kan ju tvättas med svart och andra mörka kläder =)

Daniela sa...

Haha! De ha ja aldrig tänkt på.. Svart kan ju inte direkt bli rött av en strumpa.. :)

Tea Lady sa...

Fin blogg du har. Jag gillar särskilt huvudet...

Lena