30.1.09

Som jag skrev igår så har jag inhandlat lite "maskiner" hit hem. Det blev en stavmixer och en äggkokare. Äggkokaren är redan prövad. Den fungerade bra. Bra inköp med andra ord. Medans J ansög bådamanickerna vara onödiga. En stavmixer, ONÖDIG! ;) Kanske det är jag som bestämmer det eftersom det är jag som står i köket och donar. Stavmixern blev och inkörd igår. Det blev en sats äggmjölk. Det var första gången jag gjorde det. Smakade helt ok. Mätt blev man iaf!




Äggmjölk: (ett större glas)

  • 2 ägg
  • 1 klick smör
  • 2dl vatten
  • stevia
  • vanilj(esans)

Koka vattnet. Smält smöret i mikron. Vispa upp äggen och häll sedan i det smälta smöret. Häll på kokade vatten sakta medan du mixar. Smaksätt med stevia och vanilj. Det finns också massor med andra smaksättningar. De hittar du här.



Äggkokaren köpte jag vid minimani. De hade också fått in massa blommor dit nu. Så jag passade på att köpa 2. ÄNTLIGEN hittade jag "hjärtan på tråd". De har alltid varit slut då jag "hittat" dem eller så har de sett fula ut. Men igår hittade jag många och de var stora. Allt hängande var ihop rullat och satt mittpå. Tog en stund att reda ut dem och få dem att hänga åt "sina håll". Och långa var de. (Nästan 1m.) Den fick flytta in på en hylla i köket. Fint blev det. Hoppas nu bara då att den trivs där. Köpte en orkidé också. Små lila blommor. Den flyttade också till köket. Bordet närmare bestämt. Hoppas också att den trivs där och att alla knoppar börjar blomma.





Inne på citymarket hittade jag en korg där dom sålde bort "jul saker" billigt. Där hittade jag detta fina fat för 5€. Jag har två ljus"lyktor" i glas som är dekorerade med papper. Skall piffa upp med lite annat innan ni får en bild av hela. Nu får ni bara se det fina fatet.





Inatt på jobbet satt jag och läste i min Tove tidning. Kom genast på massor med idéer hit hem. Bl.a. hur jag vill ha min sänggavel. Vi har ingen än så länge. Jag drömmer om att tapetsera om där så småningom. Och nu vet jag HUR jag vill ha det. Satte in en beställning också på Tove. Det blev förklädet till sist. Tycker det var så fint. Och så tror jag att jag har mera användning av det. Vill du också beställa? Gör det här isåfall.


Jag känner mig sådär mysigt på pyssel humör just nu. Synd bara att mitt konto skriker att jag inte har råd. Men när jag får råd skall jag åka till Clas Ohlson och köpa stämplar. För här ska fixas pyssel.

Belv långt inlägg denna gång. Hoppas ni orkar läsa och kika på bilderna. Annars skulle det ha blivit MÅNGA små inlägg... ;) Och det är ju sak samma. Eller hur?

2 kommentarer:

alegni sa...

i tidningen fanns en beställningskupong, men på den stod det att leveranskostnaderna utomlands är högre o att det angivna priset inte gäller då. berätta sen när du fått räkningen, jag är nämligen också intresserad av denna tidning.
var har du förresten köpt stevia?

Daniela sa...

Hoppas det inte blir alltför dyrt då bara... =/

Jag köpte det via www.stevia.fi