2.2.09

Loppis och tulpaner

Idag for jag på loppis runda. Först var jag till SPR (finlands röda kors) loppis. Där hittade jag två små "silver" fat, 20cent/styck. Små och söta. De fick bli nya underlägg till blockljus. Skulle säkert ha hittat mera där om jag hade varit längre där och gått igenom hyllorna noggrannare. Sedan for jag till Adam & Eva (eller vad det Eva & Adam?) och kikade. Där hittade jag olika saker men ångrade mig efter en stund och satte tillbaka några saker. Men med mig hem fick ett lite större "silver"fat komma, 50cent, cult design salt & peppar, 2€!! och en efterrättsskål, 1€. Vi har 5 från förr. Annars skulle jag inte köpt den. Vår 6:e gick sönder för en tid sedan. Ibland har man tur och hittar det som saknas i ens servis. Samma sak var det förr en gång jag var på loppis också. Då hittade jag ett whiskey glas åt J. Det ena hemma hade fått en stor spricka i sig. Så jag hittade ett nytt på loppis för 1-2€, eller vad det nu kostade.

Jag satte dit värmeljus för att ni skall se storleken på faten.


Lilla fatet

Mellan fatet

Stora fatet




Salt & peppar


Efterrättsskålen



Sedan for jag till YA:s gårdsbutik "Solrosen" och köpte tulpaner :)




Idag får ni inget "dagens middag". Åt nämligen rester från igår. Och dagens lunch bestod av 2st Lidl knack korvar och ailoi. Inte alltför spännande saker.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej på de! Åhh jag å sku ha vila fynda salt å peppar, nu blev ja riktit avis;)

Daniela sa...

Ja, visst va int di vacker? ;) Kom me på loppis nain dag me me! :)

Anonym sa...

Åhå, ja visst int ens att vi hadd nya hemsidor! :D

Anonym sa...

Hej jo he ska ja jier, buri ju snart ha massa kvällskift så tå kan ja kom på loppis på dagan:) jeeej:) ja ha läst varje dag hittils:P