20.3.09

Nya brillor och sjuk nacke

Idag var jag till stan och hämtade ut mina nya brilllor. Är jätte nöjda med dem. Synd att jag inte fick någon ordentlig bild av dem ikväll då jag försökte fotografera dem. Men ni har ju redan sett bild på dem (bilden från specsaver sida).

Fick återigen super mega sjuk nacke/skulderblad. Säkert en nerv i kläm eller en sträckt muskel eller nått. Men ont så förbannat gör de då jag använder min arm på ett visst sätt eller rör huvudet på ett visst sätt. När det kommer i ett visst läge strålar det ut i både arm och nacke, som en kniv på insidan. Sötnosen försökte just mjuka upp med lite (våldsam, men skön) massage. Får nog bli en till omgång sedan ikväll innan läggdags. Har även smort med liniment salvan. HOPPAS det blir bättre snart! Har dessutom ingen aning om vad jag gjort för att det skall bli såhär. Förra gången gjorde jag nått på yogan. Men inte idag.. Mittiallt då jag var på stan skar det till.

Har också dragit på min början till en förkylning, tror jag. så jag har inte tränat/sprungit nå nästan denna vecka. I måndags var jag ute på min länk och den gick otroligt bra. I onsdags då jag var ute höll jag på och stärva. Så det blev bara 2,5ggr springa-gå + 15min gå. Tisdagens yoga gick helt ok fast min andning inte ville som jag ville, var "torr" i halsen. Får se hur det blir med söndagens yoga. Nästa söndag blir det nu INTE yoga iaf. Inte efter tre dagars pampasfest ;)

Ikväll blir det bara att sitta hemma och kolla tv. Let´s dance är det som gäller. Får se vem som åker ut ikväll. Jag har inte så stor skillnad. Alla 3 är lika bra. Alla är favoriter på något sätt...



0 kommentarer: