21.3.09

Öronljus

När jag jobbade kväll i torsdags kom vi in på snack om öronljus. Har ni nån gång testat det? Har de fungerat bra? Vad har det "botat" hos dig/den som prövat? Skulle vara intressant att pröva och se om man blir "rensad" i alla gångar och skrymslen mellan öron och näsa. Hon som köpt på jobbet sa att hennes sons(9år?) bihålor mår toppen numera vid förkylning. Kanske skulle vara nått för min pappa? Hon sa också att hon köpt sina för 4€/paret. Igår då jag kikade i stan i Rewel Center kostade de 9,90€/paret... Undrar var man skall hitta billiga? Ekosoppi kanske, har dom tro?

Har också läst på nätet att det skulle vara fejk och att de inte funkar. Men hur kan då folk reagera på dem och bli kvitt sina problem? Det finns ju nått som kallas placebo.. Men Jag tror inte att "gångar" i kroppen blir fria från problem med placebo.




1 kommentarer:

Daniel Neuman sa...

Jag tror nog att kroppen kan aktiveras av placeboeffekten. Nån personlig erfarenhet har jag inte av öronljus men vem vet om det fungerar innan man själv har prövat :)