22.1.09

Bäst före...

I dagens vasablad kan man läsa om att vi finländare är dåliga att tolka "bäst före" och "sista användningsdag". Hur kräsen är du då det gäller datum på olika produkter. Jag älskar "bäst före" + gula/röda lappar = billigare pris. För då handlar jag som mest. Speciellt kött, grädde och yoghurt. Speciellt nu då man är fattig studerande.

Dessutom fick jag mitt kära studiestöd indraget nu. TACK KELA! ÄLSKAR ER SÅ S*T*NS MYCKET! Dom anser att jag har fått tillräckligt med studiestöd under min studietid.. Att jag inte har rätt till det mera. Eftersom enligt dem har jag redan använt upp mina antal studeimånader.. Bara för att jag gick 1år på röntgen... GAH!! Så nu blir det att handla ÄNNU mera röd-lappade produkter... Och följa med annonserna i dagstidningarna om billigare mat. Vilken TUR att jag har börjat äta mindre..


1 kommentarer:

alegni sa...

jag brukar nog emellanåt köpa "pensionärskött" som jag kallar det när det försetts med röda eller gula lappar. man kan spara en nätt liten slant genom att göra det!