18.1.09

Igår ordnade vi fest för 2 vänner som fyller 30 år (en idag och en den 22:a). En helt lyckad kväll med trevliga vänner, GOD mat, mycket sång och skratt. Tack alla som kom och hjälpte oss att fira dessa två!! Maten vi åt var buffé. Godaste buffé jag nån gång ätit! Jisses vilka rätter! Förrättsbordet bestod av grönsallad, sillar, lax med hovmästarsås, bondostsallad, kallskuret(i form av korv, rostbiff, grisfilé, leverpastej(?) nå kycklingrullar fyllda med något gott), räk- och laxsallad ("gegga"), potatissallad (som jag inte tog av), oliver och bröd (som jag heller inte tog av). Kan vara att jag glömt bort något..



På varmrättsbordet fanns det stekt potatis, lax med hummerfondssås, helstekt oxfilé och schalottenlökssås, honungs-ört rostade rotsaker




Till efterrätt blev det kaffe/te (avec för de som ville) och tårta.



Potatisen jag tog så smakade jag av och konstaterade att jag inte ville ha. Kött och lite grönsaker är mycket bättre ;) Tårtbiten jag tog så åt jag nästan bara hallonen och grädden. JISSES vad tårta kan vara sött och sliskigt när man inte ätit sött på 3mån..

Men baileys med is som jag beställde in gick nog bra ner :) Den var inte liiika söt. Men nog söt iaf.

Så nu är damen tillbaka i sina LCHF vanor igen. Bra med lite fusk så man konstaterar att man inte saknar något. Att man redan får äta allt av det goda :)

1 kommentarer:

Anonym sa...

Instämmer i frågan om att det var den godaste buffé jag någonsin ätit!!! Fantastiskt gott!