12.2.09

Är du vad du äter?

Sitter för tillfället och kollar på "du är vad du äter". Förr när jag såg på det brukade jag alltid hämte en frukt eller nått. Lite sådär "för att". Idag hämtade jag skinkrullar med creme bonjour och ostrullar med smör. Förra gången jag kollade på det vispade jag en skål grädde och rörde i några hallon. Får se när det blir att Anna Skipper ger ut LCHF-kost råd åt folk :) Jag gissar att hennes klienter skulle bli av med sitt sötsug 100gr snabbare + gå ner i vikt MYCKET snabbare + få bättre värden efter samma tid. Men den dagen kommer väl också, som hon lär ut LCHF :)

2 kommentarer:

Sandra sa...

jag brukar av princip alltid äta nåt onyttigt när jag kollar på "du är vad du äter". min lilla anarkistiska handling :) men nu för tiden är det inte onyttigt utan bra fett.

jag undrar om hon nånsin kommer att (vågar?) ändra ljud i skällan... hon har ju blivit känd mha kostråd som utesluter fett, så om hon skulle börja predika LCHF så skulle hon kanske tappa all trovärdighet... eller? (fasten hon skulle ha rätt :p)

Daniela sa...

Jo, det tror jag också. Att om hon skulle ändra sig till LCHF så skulle folk kanske tappa förtroendet för henne. De som nu har något förtroenden. Hon byter ju diet i varje program. Lite beroende på folk. Plus att jag hört att hon röker massor själv. Sedan om det stämmer vet jag dock inte! :) Men kul skulle det vara om hon bytte till LCHF kost :)