13.2.09

Tent, ångest och glädje

Tänkt att de tre orden får pryda mitt första inlägg idag. De två första orden hör ihop. Du kanske kunde gissa de? Skrev tent i skolan i 3 timmar! Tänka sig! Jag! Som brukar lämna in först av alla. Men nu har det hänt två gånger. Att jag lämnat in sist av alla. En gång är ingen gång, två gånger är tradition. Heter det. Så, nu har jag börjat med en ny tradition då. Men det skulle ju ha kunnat va nått annat ät tentskrivning i 3h... Lämna upp tenten 5min innan man MÅSTE lämna in den. Satt och läste igenom svaren gång på gång samt fyllde i några rader till. Kände hur paniken och ångesten kröp över mig efter halva tiden. Det var ju 3:e och sista tillfället jag skrev den på nu. Vet inte vad jag tar mig till om jag inte klara den. Vill ju ha ut min papper till julen -09! Och det känns ju inte lättare då man vet vem som rättar den heller... Efter att jag bestämt mig för att lämna in fanskapet åkte jag till supermarket i roparnäs. Köpte tulpaner! Glädje i färggran bukett! Köpte också grillad kyckling och lite annat. Så nu sitter jag och käkar kyckling med lite majonnäs och CF "dressing". Nam!

Och ännu gladare blev jag då jag loggade in här och såg hur många som skrivit till mig! Glädje på hög nivå! :D

Vet att det blivit massa mat just nu. Men det är bara det att jag inte varit med om något skoj direkt eller sett nått speciellt. Mestadels bara suttit hemma och funderat på skolarbeten. Och det blir ju också långtråkigt att skriva om varje dag. Eller hur? ;)

Iofs. jobbade jag måndag och onsdag. Så jag har BARA suttit hemma om dagarna. Plus att jag var på lite kalas i tisdags på kvällen. Ifall jag glömt att skriva det. Men nu gör jag det ;)

Blir lätt att man uppdaterar sin status på facebook men inte att man skriver här allt man gjort. Kanske man borde göra båda samtidigt. Så missar man inget...

0 kommentarer: