4.3.09

Bra dag!

Idag var jag in till stan för att fixa mina bågar. Åkte till den optiker jag köpt dem ifrån och frågade ifall de kunde fixa dem. Svaret blev nej. För de hade gått sönder på ett sådant ställe att det inte gick att laga. Grr! Detta kommer att bli dyrt tänkte jag, nya brillor nu då! Som tur var hade de samma modell i hyllan ännu (fast det är nästan 1,5år sedan jag köpt dessa). Så de skulle beställa hem ett par nya bågar och flytta över mina linser. Kommer att ta typ 2v. innan jag får dem. Helt nya brillor med linser skulle ha kostat 179€. Bågar utan linser så är 1/3 av priset = 59,07€. Hon var snäll och ville bara ha 40€! Gissa om jag blev glad! :D Jag som trodde att jag skulle bli tvungen att betala närmare 200€ och så "kommer jag undan" med 40! Detta är min dag! Grattis Daniela! :D


0 kommentarer: