5.3.09

Nya glasögon, iallafall

Idag ringde damen från optikern och meddelade ett de bågar hon skulle beställa åt mig fans inte längre i lager NÅN STANS. Och det var de enda bågarna i butiken som hade linser av samma "modell" ("skärning") som de som gick sönder. Skulle det ha funnits så skulle det bara ha varit att flytta över mina linser (förutsagt att jag gillat den modellen som de skulle ha passat till). Så det blev för mig att åka in till stan och hitta ett nytt par bågar. Snäll som hon var fick jag 50% på linserna + samma 40€ på bågarna som dom tidigare. Så det slutar på 95€ hela kalaset. Nya brillor + linser för det istället för 179€ + extra kostnad för tex. antireflex- och repskyddsbehandling. Så halva priset för heelt nya bågar. Synd bara att jag var SÅ nöjd med mina som gick sönder. De nya ser ut så här, fast inte lika ljusbruna, och jag får dem om ca. 2v.


Bild: specsavers



0 kommentarer: