7.3.09

Jag hör till de personer som sitter bänkad framför tv: n när det gäller de svenska uttagningarna till melodifestivalen. Kollar väldigt sällan på den finska, fast det är den låt som skall representera mitt land i ESC. Men finlandssvensk som man är så lockar de svenska mera. Men nu har jag faktiskt börja tvivla på svenskarnas smak gällande musik. Hur kommer det sig att Carolina Af ugglas gick vidare till final. Enligt mina öron borde denna låt inte så existera. Så dålig tycker jag den är. Klart hade jag velat att Star Pilots skulle ha gått vidare, Närpesbo som man är ;) Den låt som Finland skall tävla med börjar jag tycke mer och mer om. Men det är nog liiite för mycket E-typ över den. Får se hur det går för dem i ESC sen.

OBS! Dålig ljud kvalitet. Finland är ju inte direkt kända för att fixa det bästa ljudet i tv... Inte i musik tävlingar iaf... Och det gick inte att kopiera embed koden på yotube från deras musikvideo..


Sådär annars har jag inte så mycket att skriva om. Har varit i skogen i dag och hjälpt till med att gallra skog. Var väl ute 1,5-2h. Skönt! Både frisk luft och motion på samma gång. Imorgon blir det yoga igen. Har heller inget skoj att sätta upp bilder om. Men det kanske kommer nån annan dag.

Gonatt!!

0 kommentarer: