3.3.09

Dagens middag, söndag

I söndags efter yogan for jag via ABC och handlade lite mat till kvällen. Det blev sidfläsk :) Så när jag kom hem gjorde jag en coleslaw som fick stå och dra medan jag stekte fläsket. MUMS! Tyvärr få ni igen bild. Den blev så grå och tråkig.

Caleslaw:

  • Vitkål
  • CF
  • Majonnäs
  • Osötad senap ( dijonsenap)
  • Salt (herbamare)
  • Svartpeppar

Blanda en stor klick CF med en lika stor klick majonnäs i en stor skål/bunke. Smaka av med en liten klick senap, salt och peppar. Strimla kålen och blanda ner den i "dressingen". Om man vill kan man förvälla kålen snabbt före. Men jag gillar när det är tuggmotstånd.

Ett enkelt sätt att strimla kål är att använda osthyvel.

Denna sallad är jätte god dagen efter. Så gör en stor sats när du gör så har du i några dagar. Passar med all typ av kött och fisk.


0 kommentarer: