3.3.09

Ingen kondis (2a gången)

Förra gången jag bestämde mig för att ta tag i min dåliga kondis så blev jag sjuk. Typiskt! jag som hade bestämt mig för att göra nått varje dag. Typ; måndag: springa (jogga till att börja med), tisdag: yoga, onsdag: springa (jogga), tordag: simma/gym (eller båda), fredag: springa (jogga), lördag: ledig (promenad om det är fint väder), söndag: yoga. Själva springandet tar ju inte så lång tid. Bara man kommer över denhär första tiden nu så tror jag det till sist blir att man VILL fara ut, för att det är så skönt. Min en vän säger att hon brukar få det välkända "runners high" när hon är ute och springer. Det vill jag också uppleva! Kanske en dag, som är LÅNGT borta ;)

Jag var just på en liten runda. En väldigt kort men ack så jobbig runda. Jag skall börja nu med att jogga och gå om vartannat. Idag blev det 2 min jogga - 3 min gå - 2 min jogga - 3 min gå - 2 min jogga - 3min gå - 2min jogga - hemma. redan vid 3e gången jogga fick jag "stygnan" ("håll" eller vad det heter i Sverige) så jag ides inte fara på nån längre runda. Nu blir det ducsh och sedan NCIS + Mentalist.

0 kommentarer: