1.3.09

Shopping + kalas

Igår när jag var i stan var jag också via h&m. Köpte lite kläder där, vad annars... Dagens byte blev en tunika, 5 par strumpor, två koftor och en t-skirt (längre modell). Tunkian och den randiga t-skirten är lila fast bilden påstår att de är mera blåa än lila. Längesedan man handlat kläder nu. Så jag tyckte det var dags att fylla ut garderoben med lite mera klädesplagg. Visst är det så att kvinnor(speciellt) använder enbart 30% av sina kläder? resten är bara sådant som man IBLAND använder och stor del är också sådant som man inte ens vet av att man äger och har. Tror att det stämmer tätt så bra. Därför BORDE jag gå igenom mina kläder och rensa bort sådant som jag inte använt på flera år. Eftersom jag antagligen aldrig kommer att använda det igen heller. Chansen är ju väldigt minimal. Speciellt min låda med strumpor borde gås igenom. Finns e del nötta strumpor där plus sådana som mist sin partner. Vart försvinner strumpor egentligen? För jag tvivlar starkt på att min tvättmaskin äter dem. Eller kan det vara så?


En V-urringad tröja som är beige ( -50%), en randig t-skirt (lila + grå), en grå kofta med knappar + två småa fickor, en tunika med dragkedjor (lila fast den ser blå ut) och 5 par svarta strumpor.

Efter shoppingen så åkte jag hem och åt lite. Sedan gjorde jag mig klar för kalas. Kalas blev det med liiite tårta. Den var god! :) När allt annat folk hade åkt hem lämnade jag och J där. Vi åt mat och kollade film + melodifestivalen. Filmen var "slumdog millionaire". En sevärd film. Inte en film jag skulle ha orkar kika på ensam. Jag skulle antagligen stängt av den efter 5min. Så det var ju bra att jag inte var ensam ;) Men en bra film iaf!



1 kommentarer:

Daniel Neuman sa...

Jag tror det är underpants gnomes som stjäl sockorna :) (fråga jonas om du inte vet va de e ;)