22.2.09

Mysig helg i blåsigt väder

I fredags klockan 14.00 plockade jag upp J vid hans jobb. Sedan körde vi ut till villan (sommarstuga kallas det i Sverige). Då vi kom dit var det ca. +1,4grader inomhus. BRR! Blev snabbt att börja värma. Mysigt med eld både i köksspisen och den öppnaspisen i vardagsrummet. Blev nog lite varmare med tiden. Tom. så att jag kunde slå på tv:n och se på let´s dance. Vi badade också bastu i helgen, 2 ggr :) Körde liiiite snöskoter. Skoj! J höll på med "projektet" på villan. J´s syster + sambo och svärmor kom dit igår. Så vi var ut på promenad m.m. Var ute i princip hela dagen. SKÖNT! Idag kom vi hem klockan 13. Mina kära föräldrar kom hit en sväng. De skall ti södern! Planet far typ NU! (16.45, om det far i tid) LYX! Jag vill också till varmare breddgrader! Lite kallt och blåsigt här nu tycker jag. Eller hur? Mysigt då det snöar men och är sol. Men inte lika mysigt när det snöstormar och piskar snö i ansiktet.

Idag har min hals + näsa påpekat att det KANSKE är en flunsa på G. Känner mig lite "tjock" i halsen + att det sticker i näsan.Får se vart det styr nu bara... Känner mig också lite "lätt"i huvudet ibland... Som om jag skriver råddigt kan jag skylla på det. Så idag blir/blev det ingen yoga.

Skall snart blogga om lite mat. Bl.a. chokladchilimoussen jag gjorde i lördags.

Försöker kika ut genom fönstret för att se om jag ser något plan lyfta, men nee. (vår lägenhet är nära flygfältet med bra utsikt)Antingen så åker det åt ett sådant håll så att jag inte ser det eller så har det ännu inte lyft (16.54) eller så är det så mulet såå jag inte ser... Eller.. nått annat.. Jag har kanske missat det. Sak samma. De kommer hem från värmen om 1v. När dom var hit idag var de som yra höns.. :P Iaf just för de skulle gå ut genom därren. Speciallt lillebror.

1 kommentarer:

Daniel Neuman sa...

Mina föräldrar sticker snart också söderut men int e ja nå farligt avundsjuk. Vi har ju riktigt vinterväder nu med snö och minusgrader. Jag tar nog hellre vara på detta väder än åker till kanarieholmarna där det ändå bara är 15 grader ;)